Algemene voorwaarden – garantie – retourbeleid

Op alle leveringen van lasergraaf.nl zijn de onderstaande algemene voorwaarden van toepassing. Heeft U nog vragen over deze bepalingen dan kunt U voor uw aankoop altijd contact op nemen met ons via : lasergraaf@gmail.com

Algemene bepalingen

Lasergraaf.nl (hierna ook “lasergraaf”) is gevestigd in Hilvarenbeek en valt onder Nederlands recht. Lasergraaf is hoofd importeur en leverancier/producent van eigen merk en OEM laser machines, en handelt als zodanig ook als tussenpersoon of contactpersoon voor de producenten, leveranciers en fabrieken.

Prijzen

Alle prijzen vermeld zijn exclusief 21% b.t.w. en worden geleverd vanuit Nederland.  Voor intracommunaitaire leveringen dient een geldig EU btw nummer overlegd te worden en dient vooraf contact opgenomen te worden met klantenservice : lasergraaf@gmail.com voor een offerte met 0% b.t.w.

Levering

Goederen worden berekend en geleverd vanaf werkplaatsen Tilburg of Hilvarenbeek. Verzendkosten (indien van toepassing) worden berekend vanaf Hilvarenbeek en worden weergegeven tijdens check-out.

Loodshuur

Wanneer machines (per e-mail) gereed gemeld worden voor afhalen of levering kunnen machines de eerste 7 kalenderdagen gratis in de loods of showroom bewaard blijven. Na deze 7 kalenderdagen geldt een loodshuur tarief van 5 Euro per m2 per dag voor tijdelijke opslag van machines.

Garantie

De normale garantie termijn op complete lasermachines die door ons in bedrijf gesteld zijn bedraagt 1 jaar vanaf factuur datum. Optioneel kan de standaard garantietermijn verlengd worden tijdens de aankoop van de apparatuur. Lasergraaf heeft geen kleine lettertjes maar conformeert zich daarbij gewoon aan het standaard Nederlands (en waar van toepassing Europees) garantie-recht. Uw rechten en plichten worden dan ook uitvoerig beschreven in het burgerlijk wetboek. Mocht U onverhoopt een beroep moeten doen op garantie dan dient U de onderdelen, toebehoren, en alle machines tot 500 Kg kosteloos te retourneren aan ons service-center te Hilvarenbeek. Eventuele verzendkosten zijn daarbij voor uw rekening. Voor machines die U zelf af heeft gehaald geldt altijd een carry-in garantie ongeacht afmeting of gewicht. U dient deze  apparaten en machines kosteloos aan te bieden bij het service center waar U de machines afgehaald heeft.

Storingen en eventuele garantie claims dienen altijd schriftelijk of per e-mail gemeld te worden, waarbij de datum van ontvangst leidend is om te bepalen of een melding binnen de garantie termijn valt. Mondelinge of telefonische meldingen worden niet in behandeling genomen.

De volgende slijtdelen vallen NIET onder garantie en zijn alleen gegarandeerd tegen DOA (dead on arrival) bij betaalde levering.

  • laserbuizen
  • tandriemen , geleidingen, omloopspindels en tandheugel systemen
  • spiegels
  • lenzen en andere optische , lichtdragende of lichtsturende delen
  • laserkoppen incl. lasertips , keramische schijven en beschermingsvensters.

Glazen laserbuizen worden bij afhalen samen getest en vallen daarna onder geen enkele garantie.

De volgende storingen en/of incidenten vallen NIET onder garantie :

  • software fouten waaronder ook instellingen in het (windows) operating system
  • wijzigingen door gebruiker in software parameters of instellingen en de gevolgen daarvan
  • gebruik van machines buiten de maximale specificaties , versnellingen en/of snelheden
  • voorvallen na wijzigingen door gebruiker in fabrieks-menu’s of configuratie bestanden
  • storingen , haperingen of problemen in de (hulp)gas toevoer en de gevolgen daarvan
  • storingen , haperingen, fluctuaties of problemen in de stroom toevoer en de gevolgen daarvan
  • storingen , haperingen, fluctuaties of problemen in de rookgas afvoer en de gevolgen daarvan
  • crashes en beklemmingen in de breedste zin des woords (gebruikers-fout)

Responstijd en procedures bij storingen

Communicatie met lasergraaf gebeurt bij voorkeur per e-mail. Bij algemene vragen en communicatie per e-mail probeert lasergraaf een responstijd aan te houden van maximaal 2 werkdagen. Kritieke storingen aan machines (waarbij machines niet meer operationeel zijn) dienen altijd per e-mail gemeld te worden waarbij een uitvoerige omschrijving van de storing noodzakelijk is. Bij storingen probeert lasergraaf op werkdagen binnen 48 uur een plan van aanpak voor te stellen.

Alle storingsmeldingen worden waar mogelijk eerst per e-mail of telefoon behandeld. Wanneer het probleem niet telefonisch opgelost kan worden zal waar mogelijk een teamviewer sessie ingepland worden om het computer en/of besturingssysteem van de lasermachine op afstand over te nemen. U dient hiervoor een WIFI verbinding te maken tussen lasermachine en het internet, en U dient teamviewer voorgeinstalleerd vrij te geven op uw systeem door middel van het toezenden van de inlogcodes.

Indien de noodzaak zich voor doet en carry-in garantie niet van toepassing is zal lasergraaf, eventueel in overleg met de fabriek c.q. leverancier , trachten zo snel mogelijk diagnose te stellen. Indien onderdelen of materialen besteld moeten worden is lasergraaf afhankelijk van aanvoertijden van de leverancier. Onderdelen komen altijd vanuit de fabriek in China. De levertijd is afhankelijk van koerier, douane en beschikbaarheid en kan varieren van 6 dagen tot 21 dagen.

(Alleen voor fiber laser snij-machines ) -> Indien tijdens diagnose blijkt dat een fabrieksmonteur de zaak moet behandelen (ivm garantie of complexiteit) dan zal de dichtsbijzijnde fabrieksmonteur ingevlogen worden om een bezoek te brengen. Lasergraaf heeft hierbij geen invloed op snelheid of beschikbaarheid van de monteur en is afhankelijk van de producent/fabriek.

Lasergraaf is niet aansprakelijk voor schade of kosten voortvloeiend uit machine storingen of gebreken en daarmee samenhangende vertragingen , productie kosten, dervingen of gemiste deadlines. De totale aansprakelijkheid van lasergraaf is per afnemer beperkt tot het factuurbedrag welke betrekking heeft op de originele aankoop van de machine(s).

Retourbeleid

Alle machines van lasergraaf.nl zijn maatwerkproducten en worden speciaal voor U, per uw specificaties gebouwd. Het is daarom niet zonder meer mogelijk om machines na aankoop retour te sturen. In speciale gevallen kunnen we na overleg met U besluiten om maatwerkmachines die U wilt retourneren te vermarkten voor U.

Meer informatie over zicht termijnen en retouren vindt U hier :  https://lasergraaf.nl/retouren-en-teruggave-beleid/

tarieven

De volgende tarieven zijn van toepassing bij levering van onze diensten :

  • service / storings dienst op afstand (telefoon, e-mail , whatsapp) : 85,- per uur
  • service / storings dienst op afstand (teamviewer) : 145,- per uur
  • service / storings dienst obv carry-in : 180,- per uur
  • service / storings dienst op locatie : 260,- per uur

minimum tarief : 30 minuten

reiskosten : 1,25 per kilometer

Betalingen

Wij accepteren betalingen via Paypal of (internationale) bankoverschrijving.

actieve google reviews

  • review rating 5  Lasergraaf is een bedrijf met het hart op de juiste plaats. Geen poespas alleen goede kwaliteit machines. Uitleg van René van den Bergh geeft duidelijke uitleg en ook na de aankoop is hij bijna dag en nacht bereikbaar voor wie vragen heeft.

    thumb Pim v. d. Zalm
    6/22/2020

    review rating 5  René heeft ons goed ingelicht over de mogelijkheden van een lasergrafeer machine. Dit doormiddel van een interactieve uitleg waarbij we zelf ook al de machine mochten gebruiken, erg leuk! We waren daarom ook snel overtuigd dat we er een wilde, en dat hij van lasergraaf zou komen. Ook nu we de machine al een tijdje hebben blijft René betrokken en vraagt regelmatig of we nog ergens tegen aan lopen. Al met al super tevreden dus!

    thumb Rhona Bos
    1/23/2020

    review rating 5  Vandaag onze co2 laser opgehaald. Duidelijke uitleg gekregen van Nastja. Nu gaan kijken wat we allemaal voor mooie dingen kunnen maken. Bij de Demonstratie en aankoop ook nog aan het rad mogen draaien en een leuke korting van €250 gewonnen. Onze eerste ervaring met Lasergraaf is uitstekend !!

    thumb Marcel Suiskens
    6/19/2020
  • review rating 5  Sinds een paar dagen heb ik thuis de Nastja 60 w CO2 laser staan. Dankzij de heldere uitleg van René van den Bergh zowel voor als na de aankoop kon ik er direct mee aan de slag. Als ontwerper en maker van geschenk label ‘Miss T. Morning looking for stardust’ ben ik helemaal gelukkig met deze laser.

    thumb Paula Betlem
    6/06/2020

    review rating 5  Dat René van den Bergh onze nieuwe account manager is geworden is echt énorm fijn! Hij staat meteen voor je klaar als dat nodig is en helpt je super goed! Hij is een perfectionist en straalt echt passie uit voor zijn werk. Een echte topper!

    thumb Linda Botermans
    3/19/2020

    review rating 5  Vandaag mijn lasersnijder opgehaald enden cursus van René gevolgd. Ik ben zeer tevreden met de laser & de service. René heeft mij heel goed geholpen en alles duidelijk uitgelegd. Zeker een aanrader!!

    thumb Nick Simonis
    6/29/2020
  • review rating 5  De installatie en opleiding van de Iris was prima verzorgt. Heel verhelderend, onder de bezielende leiding van René van den Bergh van de firma Lasergraaf. Ook in aanloop naar de aanschaf van dit apparaat veel tips en support ervaren van René. Ik ben dus erg tevreden over de geleverde support door Lasergraaf.

    thumb Whowter Forest
    5/24/2020

    review rating 5  Zeer goed geholpen door Nastja! Uitgebreide en duidelijke instructies gekregen tijdens aflevering. De graveermachine werkt naar behoren en is gebruiksvriendelijk.

    thumb Leo Blocker
    3/22/2020

    review rating 5  Nastja heeft mij te woord gestaan. Zeer netjes en professionele hulp, zeker een aanrader.

    thumb daan rietberg
    6/20/2020
  • review rating 5  Gisteren mijn CO2 laser (IRIS) opgehaald ter uitbreiding van het machinepark van Festiwood. We hebben veel kennis opgedaan middels een uitgebreide training door Rene van den Bergh. De uitleg was helder en duidelijk met veel ruimte voor vragen, waarvoor dank. De machine staat inmiddels op z'n plek, nog even aansluiten en dan kunnen we aan de slag!

    thumb joost botteram
    2/19/2020

    review rating 5  Héél blij met mijn nieuwe account manager René van den Bergh, zelfs vandaag, op zondag...heeft hij mij geholpen zodat ik verder kon met een opdracht voor iDeMo hout, René nogmaals bedankt!...de 5 sterren heb je dik verdiend!

    thumb Monique Belder
    3/08/2020

    review rating 5  Afgelopen vrijdag heb ik mijn desktop co2 laser Nastja opgehaald en een training gevolgd. De training kreeg ik van René van den Bergh. Veel informatie gekregen, duidelijk uitgelegd en handige tips gekregen. Thuis kon ik na het aansluiten van de machine gelijk aan de slag. Tot nu toe dus erg blij met mijn aankoop bij Lasergraaf!

    thumb Karin
    1/27/2020
  • review rating 5  Wij hebben (O.R.S. Lek en Linge) vorige week 2 Iris Co2 lasers opgehaald bij Lasergraaf voor onze Techniek afdelingen op de Brugklas en VMBO locatie. Deze stonden keurig netjes geassembleerd klaar. René verzorgde de basistraining, waarbij wij de lasers direct hebben kunnen testen en die voor ons heel duidelijk was. Ondanks dat alles goed functioneerde bleek bij thuiskomst op school één van de koelers niet te werken, na telefonisch overleg is René direct naar Culemborg gekomen om de koeler om te ruilen. Super goede service en een dikke pluim.

    thumb johawel
    1/20/2020

    review rating 5  deftige klare basis uitleg van Renè , je kan meteen aan de slag eenmaal bezig altijd bereid de vragen te beantwoorden merci Renè

    thumb Gailliaert Eddy
    4/17/2020

    review rating 5  René van den Bergh heeft ons weer fantastisch geholpen met de aflevering van onze tweede lasersnijder. Het voelt heel vertrouwd om met René de aflevering te doen en nog eens alle in's en out's door te nemen. Hij neemt er goed de tijd voor waardoor er steeds weer dingen geleerd worden in elk contact dat we hebben. Dank daarvoor en voor de ondersteuning naderhand.

    thumb Bruno Mol
    3/03/2020
Scroll naar top
0

Your Cart