Algemene voorwaarden – garantie – retourbeleid

Op alle leveringen van lasergraaf.nl zijn de onderstaande algemene voorwaarden van toepassing. Heeft U nog vragen over deze bepalingen dan kunt U voor uw aankoop altijd contact op nemen met ons via : lasergraaf@gmail.com

Algemene bepalingen

Lasergraaf.nl (hierna ook “lasergraaf”) is gevestigd in Tilburg en valt onder Nederlands recht. Lasergraaf is direct vertegenwoordiger voor G.Weike, producent van laser machines, en handelt als zodanig als tussenpersoon of contactpersoon voor de producent / leverancier / fabriek.

Prijzen

Alle prijzen vermeld zijn exclusief 21% b.t.w. – voor intracommunaitaire leveringen dient vooraf contact opgenomen te worden met klantenservice : lasergraaf@gmail.com voor een offerte met 0% b.t.w.

Levering

Goederen worden berekend en geleverd vanaf werkplaats Tilburg of Hilvarenbeek. Verzendkosten (indien van toepassing) worden berekend vanaf Tilburg en worden weergegeven tijdens check-out.

Loodshuur

Wanneer machines gereed gemeld worden voor afhalen of levering kunnen machines de eerste 7 kalenderdagen gratis in de loods of showroom bewaard blijven. Na deze 7 kalenderdagen geldt een loodshuur tarief van 5 Euro per m2 per dag voor tijdelijke opslag van machines.

Garantie

Lasergraaf heeft geen kleine lettertjes maar conformeert zich gewoon aan het standaard Nederlands (en waar van toepassing Europees) garantie-recht. Uw rechten en plichten worden dan ook uitvoerig beschreven in het burgerlijk wetboek. Mocht U onverhoopt een beroep moeten doen op garantie dan dient U de onderdelen, toebehoren, en alle machines tot 500 Kg kosteloos te retourneren aan ons service-center te Hilvarenbeek. Eventuele verzendkosten zijn daarbij voor uw rekening. Voor machines die U zelf af heeft gehaald geldt altijd een carry-in garantie ongeacht afmeting of gewicht. U dient deze  apparaten en machines kosteloos aan te bieden bij het service center waar U de machines afgehaald heeft.

De volgende slijtdelen vallen NIET onder garantie en zijn alleen gegarandeerd tegen DOA (dead on arrival) bij betaalde levering.

  • laserbuizen
  • tandriemen
  • spiegels
  • lenzen en andere optische , lichtdragende of lichtsturende delen
  • laserkoppen incl. lasertips , keramische schijven en beschermingsvensters.

Glazen laserbuizen worden bij afhalen samen getest en vallen daarna onder geen enkele garantie.

De volgende storingen en/of incidenten vallen NIET onder garantie :

  • software fouten waaronder ook instellingen in het (windows) operating system
  • wijzigingen door gebruiker in software parameters of instellingen en de gevolgen daarvan
  • voorvallen na wijzigingen door gebruiker in fabrieks-menu’s of configuratie bestanden
  • storingen , haperingen of problemen in de (hulp)gas toevoer en de gevolgen daarvan
  • storingen , haperingen, fluctuaties of problemen in de stroom toevoer en de gevolgen daarvan
  • storingen , haperingen, fluctuaties of problemen in de rookgas afvoer en de gevolgen daarvan
  • crashes en beklemmingen in de breedste zin des woords (gebruikers-fout)

Responstijd en procedures bij storingen

Communicatie met lasergraaf gebeurt bij voorkeur per e-mail. Bij algemene vragen en communicatie per e-mail probeert lasergraaf een responstijd aan te houden van maximaal 2 werkdagen. Kritieke storingen aan machines (waarbij machines niet meer operationeel zijn) dienen altijd per e-mail gemeld te worden waarbij een uitvoerige omschrijving van de storing noodzakelijk is. Bij storingen probeert lasergraaf op werkdagen binnen 48 uur een plan van aanpak voor te stellen.

Alle storingsmeldingen worden waar mogelijk eerst per e-mail of telefoon behandeld. Indien de noodzaak zich voor doet en carry-in garantie niet van toepassing is zal lasergraaf, eventueel in overleg met de fabriek c.q. leverancier , trachten zo snel mogelijk diagnose te stellen. Indien onderdelen of materialen besteld moeten worden is lasergraaf afhankelijk van aanvoertijden van de leverancier. Onderdelen komen altijd vanuit de fabriek in China. De levertijd is afhankelijk van koerier, douane en beschikbaarheid en varieert gemiddeld van 6 dagen tot 14 dagen.

(Alleen voor fiber laser snij-machines ) -> Indien tijdens diagnose blijkt dat een fabrieksmonteur de zaak moet behandelen (ivm garantie of complexiteit) dan zal de dichtsbijzijnde fabrieksmonteur ingevlogen worden om een bezoek te brengen. Lasergraaf heeft hierbij geen invloed op snelheid of beschikbaarheid van de monteur en is afhankelijk van de producent/fabriek.

Retourbeleid

Alle machines van lasergraaf.nl zijn maatwerkproducten en worden speciaal voor U, per uw specificaties gebouwd. Het is daarom niet zonder meer mogelijk om machines na aankoop retour te sturen. In speciale gevallen kunnen we na overleg met U besluiten om maatwerkmachines die U wilt retourneren te vermarkten voor U.

Meer informatie over zicht termijnen en retouren vindt U hier :  https://lasergraaf.nl/retouren-en-teruggave-beleid/

tarieven

De volgende tarieven zijn van toepassing bij levering van onze diensten :

  • service / storings dienst op afstand (telefoon, e-mail , whatsapp) : 85,- per uur
  • service / storings dienst op afstand (teamviewer) : 145,- per uur
  • service / storings dienst obv carry-in : 180,- per uur
  • service / storings dienst op locatie : 260,- per uur

minimum tarief : 30 minuten

reiskosten : 1,25 per kilometer

Betalingen

Wij accepteren betalingen via Paypal of (internationale) bankoverschrijving.

Translate »
Scroll naar top
0

Your Cart