Op alle leveringen van lasergraaf.nl zijn de onderstaande algemene voorwaarden van toepassing. Heeft U nog vragen over deze bepalingen dan kunt U voor uw aankoop altijd contact op nemen met ons via : lasergraaf@gmail.com
Algemene bepalingen
Lasergraaf.nl faciliteert verschillende entiteiten en bedrijven die de producten van G.Weike Tech Co Ltd. vermarkten in diverse regio’s en landen.
Prijzen
Alle prijzen vermeld zijn exclusief 21% b.t.w. Voor intracommunaitaire leveringen dient een geldig EU btw nummer overlegd te worden en dient vooraf contact opgenomen te worden met de respectievelijke dealer of het verkooppunt voor een offerte met 0% b.t.w.
Levering
Goederen worden berekend en geleverd vanaf werkplaatsen Tilburg , Venray of Hilvarenbeek. Verzendkosten op de webshop (indien van toepassing) worden berekend vanaf Hilvarenbeek en worden weergegeven tijdens check-out.
Loodshuur
Wanneer machines (per e-mail) gereed gemeld worden voor afhalen of levering, of wanneer de factuur is voldaan kunnen machines de eerste 7 kalenderdagen gratis in de loods of showroom bewaard blijven. Na deze 7 kalenderdagen geldt een loodshuur tarief van 5 Euro per m2 per dag voor tijdelijke opslag van machines.
Garantie
De normale garantie termijn op complete lasermachines die door ons in bedrijf gesteld zijn bedraagt 1 jaar vanaf factuur datum. Op demo machines en tweedehands machines en machines die zelf in bedrijf gesteld zijn wordt geen garantie gegeven tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Optioneel kan garantie bijgekocht worden of de standaard garantietermijn verlengd worden tijdens de aankoop van de apparatuur. De aangesloten bedrijven bij Lasergraaf.nl conformeren zich aan het standaard Nederlands (en waar van toepassing Europees) garantie-recht. Uw rechten en plichten worden dan ook uitvoerig beschreven in het burgerlijk wetboek. Mocht U onverhoopt een beroep moeten doen op garantie dan dient U de onderdelen, toebehoren, en alle machines tot 500 Kg kosteloos te retourneren aan het service-center waar U de machine heeft betrokken. Eventuele verzendkosten zijn daarbij voor uw rekening. Voor machines die U zelf af heeft gehaald geldt altijd een carry-in garantie ongeacht afmeting of gewicht. U dient deze apparaten en machines kosteloos aan te bieden bij het service center waar U de machines afgehaald heeft.
Storingen en eventuele garantie claims dienen altijd schriftelijk of per e-mail gemeld te worden bij het bedrijf of verkooppunt waar U de machine afgenomen heeft, waarbij de datum van ontvangst leidend is om te bepalen of een melding binnen de garantie termijn valt. Mondelinge of telefonische meldingen worden niet in behandeling genomen.
De volgende slijtdelen vallen NIET onder garantie en zijn alleen gegarandeerd tegen DOA (dead on arrival) bij betaalde levering.
- laserbuizen
- tandriemen , geleidingen, omloopspindels en tandheugel systemen
- spiegels
- lenzen en andere optische , lichtdragende of lichtsturende delen
- laserkoppen incl. lasertips , keramische schijven en beschermingsvensters.
Glazen laserbuizen worden bij afhalen samen getest en vallen daarna onder geen enkele garantie.
De volgende storingen en/of incidenten vallen NIET onder garantie :
- software fouten waaronder ook instellingen in het (windows) operating system
- wijzigingen door gebruiker in software parameters of instellingen en de gevolgen daarvan
- gebruik van machines buiten de maximale specificaties , versnellingen en/of snelheden of temperaturen onder 10 of boven 30 graden celcius.
- voorvallen na wijzigingen door gebruiker in fabrieks-menu’s of configuratie bestanden
- storingen , haperingen of problemen in de (hulp)gas toevoer en de gevolgen daarvan
- storingen , haperingen, fluctuaties of problemen in de stroom toevoer en de gevolgen daarvan
- storingen , haperingen, fluctuaties of problemen in de rookgas afvoer en de gevolgen daarvan
- crashes en beklemmingen in de breedste zin des woords (gebruikers-fout)
Responstijd en procedures bij storingen
Communicatie met de aangesloten bedrijven gebeurt bij voorkeur per e-mail. Bij algemene vragen en communicatie per e-mail proberen zij een responstijd aan te houden van maximaal 2 werkdagen. Kritieke storingen aan machines (waarbij machines niet meer operationeel zijn) dienen altijd per e-mail gemeld te worden waarbij een uitvoerige omschrijving van de storing noodzakelijk is. Bij storingen probeert men op werkdagen binnen 48 uur een plan van aanpak voor te stellen.
Alle storingsmeldingen worden waar mogelijk eerst per e-mail of telefoon behandeld. Wanneer het probleem niet telefonisch opgelost kan worden zal waar mogelijk een teamviewer sessie ingepland worden om het computer en/of besturingssysteem van de lasermachine op afstand over te nemen. U dient hiervoor een WIFI verbinding te maken tussen lasermachine en het internet, en U dient teamviewer voorgeinstalleerd vrij te geven op uw systeem door middel van het toezenden van de inlogcodes.
Indien de noodzaak zich voor doet en carry-in garantie niet van toepassing is zal men, eventueel in overleg met de fabriek c.q. leverancier , trachten zo snel mogelijk diagnose te stellen. Indien onderdelen of materialen besteld moeten worden is uw leverancier afhankelijk van aanvoertijden van de leverancier. Onderdelen komen altijd vanuit de fabriek in China. De levertijd is afhankelijk van koerier, douane en beschikbaarheid en kan variëren van 6 dagen tot 21 dagen.
(Alleen voor fiber laser snijmachines ) -> Indien tijdens diagnose blijkt dat een fabrieksmonteur de zaak moet behandelen (ivm garantie of complexiteit) dan zal de dichtstbijzijnde fabrieksmonteur ingevlogen worden om een bezoek te brengen. Uw leverancier heeft hierbij geen invloed op snelheid of beschikbaarheid van de monteur en is afhankelijk van de producent/fabriek.
Uw leverancier is niet aansprakelijk voor schade of kosten voortvloeiend uit machine storingen of gebreken en daarmee samenhangende vertragingen , productie kosten, dervingen of gemiste deadlines.
Retourbeleid
Alle machines van G.Weike tech co. ltd. zijn maatwerkproducten en worden speciaal voor U, per uw specificaties gebouwd. Het is daarom niet zonder meer mogelijk om machines na aankoop retour te sturen. In speciale gevallen kunnen we na overleg met U besluiten om maatwerkmachines die U wilt retourneren te vermarkten voor U.
Meer informatie over zicht termijnen en retouren vindt U hier : https://lasergraaf.nl/retouren-en-teruggave-beleid/
tarieven
De volgende tarieven zijn van toepassing bij levering van onze diensten :
- service / storings dienst op afstand (telefoon, e-mail , whatsapp) : 85,- per uur
- service / storings dienst op afstand (teamviewer) : 145,- per uur
- service / storings dienst obv carry-in : 180,- per uur
- service / storings dienst op locatie : 260,- per uur
minimum tarief : 30 minuten
reiskosten : 1,25 per kilometer
Betalingen
Wij accepteren betalingen via (internationale) bankoverschrijving.